Házi magvas kenyér recept

by - december 19, 2012
Hétfőn, mikor este hulla fáradtan hazaestem próba után, anyum már az ajtóban azzal várt, hogy nincs itthon kenyér. Csak pislogtam rá, én ezzel mit kezdjek? Kiderült, hogy arra gondolt, süthetnék megint magvas kenyeret. Kicsit bosszankodtam, de mivel nagyon könnyen elkészíthető, ezért természetesen bevállaltam még így, fáradtan is. Ezért gondoltam, hogy esetleg nektek is hasznotokra válhat ez a gyorsan elkészíthető, élesztő nélküli rozskenyér recept, amit én anno egy kedves ismerősömtől kaptam.


Hozzávalók:
  • 50 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 1 kis pohár natúr joghurt
  • 3 db kisebb krumpli
  • 2 teáskanál só
  • 2 teáskanál szódabikarbóna
  • 1,5-2 dl víz
  • 1 marék tökmag

A krumplikat megpucoljuk, feldaraboljuk és enyhén sós vízben megfőzzük. Ha kész, megtörjük és hozzáadjuk a többi hozzávalót. Kézzel összegyúrjuk és 4 kisebb kenyeret formálunk belőle. Nem baj, ha a tészta állaga ragadós és nehezebben formálható, így lesz a kenyér sütés után könnyebben szeletelhető, ráadásul finomabb is. Sütőpapíros tepsire helyezzük őket, bevágjuk a tetejüket (esetleg szezámmagot is lehet szórni rá), majd előmelegített, 160 °C-os sütőben tűpróbáig sütjük (kb. 45 perc alatt a belseje is teljesen megsül). Ha kész van, érdemes a forró tepsiről levenni, kicsit megvárni, míg kihűl és már fogyasztható is!

You May Also Like

8 megjegyzés

  1. Imádom a friss, még meleg, ropogós kenyeret. *.*

    VálaszTörlés
  2. Hűű ez jól hangzik, és kenyérkészítő masina sem kell hozzá. =) Ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki :) Bizony, egyik előnye, hogy nem kell hozzá külön kenyérsütő, ami nekünk sajnos nincs.

      Törlés
  3. Hm, ez jó lehet! :) Mi is magunknak sütünk általában kenyeret. :)

    VálaszTörlés
  4. Hú, de gusztán néz ki! :D Anyuéknak kenyérsütő van otthon, abban szokott apu szintén rozsos kenyeret sütni! :)

    VálaszTörlés
  5. Jó látni, hogy többen is szoktatok házi kenyeret sütni! :)

    VálaszTörlés
  6. Fini lehet és olyan jól néz ki :) egyszer kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  7. Hú igaz most találtam de tuti kipróbálom a napokban :))

    VálaszTörlés