Last minute karácsonyi ajándékötletek

by - december 20, 2021
Nyilván én is adtam már ajándékba előre elkészített szépségápolási csomagot, de azért szeretem ennél személyesebbre szabni a karácsonyi ajándékozást. Egész évben igyekszem figyelemmel kísérni a közeli hozzátartozóim igényeit és amikor elejtenek egy-egy "de jó lenne" vagy hasonló kezdetű mondatot, azonnal írom fel a kis listámra, hogy amikor ajándékozásra kerül a sor, tudjak miből ötletelni. Nyilván sajnos nem mindenkinél tudom ezt megtenni, de akkor is igyekszem kicsit kreatívabb lenni és a személyiségéhez megfelelően ajándékot választani.

(kép forrása: Pinterest)

Ehető ajándékok
Nálam az ehető ajándékok azért toplistásak, mert (jobb esetben) elfogynak, így nem egy esetleg felesleges lomot adok, ami csak porfogóként kerül a megajándékozotthoz. Ebből is kétféle lehet, vásárolt vagy saját kezűleg készített. Édesapámról például tudom, hogy kifejezetten rajong a minőségi olívaolajokért, ezért egy különlegesebb, vagy akár ízesített olaj kitűnő választás számára. Idén szüleimnek a személyesebb ajándékuk mellé egy (téli) balzsamecet válogatást rendeltem, amit az ételek ízesítéséhez használhatnak majd. Volt olyan év, amikor Kinder krémlikőrt készítettem, vagy narancsos csokis kekszet, idén pedig fahéjas mandula lesz a kísérő ajándék a bátyámnak és menyasszonyának szánt csomagban.

Kezdő öko szett
Testvéremékről tudom, hogy igyekeznek több mindent megtenni a környezettudatosság jegyében, ezért számukra egy olyan kis szettet állítottam össze, amire szükségük lehet. Ilyen például a zöldségek-gyümölcsök vásárlásához használható zacskó helyettesítő, aminek kiválasztásakor azt is szem előtt tartottam, hogy Magyarországon gyártott termékhez juthassak hozzá, ráadásul 100% pamutból készüljön. Az Urban ZeroWaster márka hálós ökozsákjairól tapasztalatból tudom, hogy mennyire strapabíróak és jó minőségűek, ha pedig végül mégis elhasználódnának, egyszerűen komposztálhatók. Vászonzsák, valamint házi tisztítószerhez használható spray fejes üveg is került a dobozba, egy elcsípett mondat erején pedig fa körömkefét is vásároltam mellé :) nyilván ez a doboz is személyre szabható, például szívesen tettem volna bele bambusz fogkefét is, ha nem tudnám róla, hogy az anno nem vált be nekik. Vagy aki rendszeresen visz magával szendvicset, egy újraszalvéta is jó választás lehet. Érdemes egyébként erre specializálódott boltban keresgélni, ugyanis így egy helyen megvásárolhatunk szinte minden terméket.

Ajándékozz élményt
Tavaly a családnak közös ajándékként szabadulószoba "utalványt" adtam - azért idézőjelesen, mert a korlátozások miatt nem vettem meg ténylegesen az utalványt. Egyébként meglepően sok helyen van ajándékutalvány opció, de féltem, hogy nem tudnánk határidőn belül felhasználni... és milyen jól tettem, hogy csak szerkesztettem egy informális verziót, mivel különböző okok miatt idén valóban nem jutottunk el (remélem, 2022-ben be tudjuk majd ezt pótolni). Idén az Illúziók Múzeumát szemeltem ki közös ajándéknak párommal, a tapasztalatok miatt azonban most is csak egy általam írt utalványt fogok átadni. A kultúrális események (színház-, koncertjegy) mellett olyan workshopot is érdemes lehet kinézni, amiről tudjuk, hogy lefedi az ajándékozott érdeklődési körét.

Ti milyen last minute ajándékötlettel egészítenétek ki?

You May Also Like

3 megjegyzés

  1. Szuper ötletek!
    Mi pl öcsémmel szüleinknek közös nagyobb ajándékot adunk idén (matracvédőt ami 6 cm-es) :D.
    Egyébként én minden évben igyekszem személyes ajándékokat adni, figyelek az elejtett mondatokra évközben.:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A közös nagyobb ajándék is nagyon jó ötlet :) Nyilván a személyes ajándékokat most nem osztottam meg, mert inkább általánosabb dolgokkal próbáltam ötletet adni, ami azért mégsem a tipikus bögre-zokni-könyv kombó (amiket egyébként én személy szerint szeretek kapni :D).

      Törlés
    2. Azokat én is szeretem 🙈😄

      Törlés