Karácsonyi filmajánló

by - december 22, 2020
Mivel idén - magamhoz képest - viszonylag sok karácsonyi filmet néztem meg, arra gondoltam, ezeket egy rövid kis leírással megosztanám veletek is, amit igyekszek spoiler mentesen megtenni. A legtöbb egyébként számomra is újdonság volt, tudatosan figyeltem arra, hogy ne csak a jól megszokottakat nézzem újra. (Megjegyzés: mindegyik filmet eredeti hanggal néztem, sokszor tényleg érdemes az angolt választani, hogy élvezhetőbb legyen a film.)


The Princess Switch - Karácsonyi cserebere (2018)
Stacy egy karácsonyi cukrász versenyre utazik Belgravia-ba legjobb barátjával (és annak lányával), ahol az ottani herceg menyasszonyáról kiderül, annyira egyformák, mintha ikrek lennének. A jövendőbeli hercegné a lehetőséget kihasználva esküvője előtt szeretne még néhány napot kötelezettség mentesen eltölteni, így - ahogy azt a címből is lehet sejteni - helyet cserélnek. Ez persze eleinte bonyodalmakat, majd új szerelmi szálakat sző... Szerintem egy meglepően aranyos és kellően bájos filmet sikerült összehozni, így egyszer érdemes lehet megnézni.


The Princess Switch: Switched Again - Az új hasonmás (2020)
Ennél a filmnél tipikusan beleestek abba a hibába, hogy "hogyan húzzunk le még egy bőrt ugyanarról a történetről". Ha a két hasonmás nem lenne elegendő, érkezik egy harmadik, aki teljesen felforgat mindent. Persze dupla csavarral. Ennek ellenére nekem erőltetett és unalmas, a stílusa is inkább a régi Disney korszakos Vanessa Hudgens-hez passzol, legalábbis ami a harmadik hasonmást illeti.


Alkalmi randevú (2020) Holidate
Sloane és Jackson, egy kapcsolatilag elkeseredett nő és férfi, egyezséget kötnek, hogy ne kelljen pár nélkül töltenikük az ünnepeket. Ezért (és egyébként a családi nyomás miatt) minden nagyobb ünnepen együtt vannak - de csak mint barátok. Évente csak ezen a pár napon látják egymást. Persze minél többet találkoznak, annál jobban megismerik egymást, így egyre nehezebben maradnak semlegesek egymás iránt. Alapvetően nem szeretem a romantikus vígjátékokat, vagyis sokkal jobban kedvelem a mélyebb értelmű filmeket. Néha viszont kimondottan jól tud esni egy könnyedebb film. Ez ugye nem csak karácsonykor játszódik, mert egy teljes évet és vele az összes ünnepet felöleli, de keretes szerkezetű, karácsonykor kezdődik és végződik, így szerintem helye van a karácsonyi filmek között.


Karácsonyi krónikák (2018) The Christmas Chronicles
Teljesen véletlenül láttam meg ezt a filmet és mivel minden konkrétum nélkül kapcsoltam be a Netflixet, "miért ne" alapon (na meg nagyon kíváncsi voltam Kurt Russel-re ebben a szerepben) elindítottam a Karácsonyi krónikákat. A történet ott kezdődik, hogy Kate és bátyja, Teddy, egy házi videofelvétel miatt (amin látható, feltehetőleg, a Mikulás egy részlete) szeretnék őt meglesni karácsony éjjelén. A terv sikerül és kíváncsi gyerekekként a szánba is bemásznak. Persze közben a Mikulás visszatér az ajándékosztásból és elindul a szánnal, a felhők között a nagy meglepetésnek köszönhetően pedig lezuhannak, így veszélybe kerül a karácsony. A sztori adott és megszokott, a kivitelezést viszont sikerült a szokásostól kicsit máshogy formálni, amiből egy kedves, de nem giccses karácsonyi film kerekedett ki.


Karácsonyi krónikák: 2. rész (2020) The Christmas Chronicles: Part Two
Újra veszélyben a karácsony, Kate pedig ismét segít a Mikulásnak, ezúttal az Északi-sarkon. Alapvetően vannak benne számomra kedves részek és szerethető is a film, de valahogy nem érzem egyben az egészet, egyes jeleneteket, szálakat pedig kifejezetten feleslegesnek tartottam. Úgy gondolom, az alap talán jobb, mint az első részé, a kivitelezés miatt viszont mindenképp előbbihez húz a szívem.


Az öt legenda (2012) Rise of the Guardians
Talán a "Dreamworks" keresőszóval leltem rá és azt hittem, egy teljesen új megjelenésről van szó, annyira ismeretlen volt számomra a film. Egyáltalán nem a megszokott értelemben karácsonyi, ráadásul a főszereplő jelen esetben a sokak számára idegen Jack Frost (avagy Fagy Jancsi). A csodákban hívő gyerekek ellen hadjáratot indít a gonosz, így Jack-et kiválasztják ötödik őrzőnek. Ugyanis, ha a gyerekek nem hisznek ezekben a lényekben, eltűnik a varázslat. Eközben pedig Jack arra keresi a választ, ki is ő valójában. Eleinte nem tudtam hova rakni a karaktereket, de a tetovált Mikulás az orosz akcentusával, Hugh Jackman, mint húsvéti nyuszi, a főszereplő is, mind, mind jól el lettek találva. Ennek és a történetszálnak köszönhetően egy valamelyest komolyabb, de melegséget árasztó film lett az eredménye.


A karácsonyi lovag (2019) The Knight Before Christmas
Nah, ezzel kapcsolatban nagyon vegyes érzéseim voltak, mivel oké, kellenek a karácsonyi csodák, a szeretet és a kedvesség, de ebben már (nekem) túlcsordul az egész. Túlontúl bájos szeretne lenni, ezért már inkább bugyuta. A középkori lovag, aki egy varázslónak köszönhetően a jelenbe csöppen, igyekszik megállni a helyét, miközben küldetését teljesíti, amit ő maga sem tud, mi is pontosan. Persze végül mindig ugyanaz. Nem bánom, hogy megnéztem, de egyszer talán elég is volt.


A Grincs (2000) How the Grinch Stole Christmas
A Grincset szerintem nem igazán kell bemutatni senkinek. Egy kirekesztett lélek, aki utálja a karácsonyt, ráadásul el is akarja lopni azt. Viszont a karácsony sokkal többről szól, mint az ajándékok vagy a karácsonyfa... Bevallom, régen nem voltam annyira oda érte, az utóbbi időben viszont kimondottan megszerettem és évről évre újra is nézem általában.


Klaus - A karácsony titkos története (2019) Klaus
Emlékszem, tavaly az ajándékok csomagolása közben szerettem volna valami karácsonyi mesét hallgatni és a Netflix kezdőlapján szerepelt a Klaus. Semmit nem tudtam róla, de olyan magával ragadónak tűnt már maga a rajzolási stílus. Aztán persze leragadtam rajta és abban az évben még kétszer megnéztem, megnéztük és megfogadtam, ez lesz A mese, amit minden évben meg fogok nézni karácsony előtt. A magyar cím egyébként sok mindent elárul, ennél többet nem is szeretnék mondani, de rég éreztem azt, hogy ennyire szép, megható és végig az érdeklődést fenntartó mesét készítettek volna. A szereplők is egytől egyig szerethetők, tényleg minden korosztálynak csak ajánlani tudom.

(képek forrása: imdb.com)

Ti milyen karácsonyi filmeket néztetek meg mostanában?

You May Also Like

0 megjegyzés