Őszi (kapszula) gardrób kialakítása

by - szeptember 30, 2018
Az őszies idő beköszöntével első dolgom volt körbenézni a ruhásszekrényemben, megejtettem a szokásos rendrakást, szelektálással egybekötve. Innen persze egyenes út vezetett a listaíráshoz, hogy mit is szeretnék beszerezni a szezonra.

Az utóbbi években igyekeztem úgy ruhát vásárolni, hogy az a ruhatáramba könnyedén beilleszthető legyen, azaz fel tudjam venni anélkül, hogy teljesen új darabokat kellene mellé vásárolnom. Így, hosszas gondolkozás után arra jutottam, hogy a meglévő ruhadarabjaimat kellene jobban kihasználnom, elővennem a ritkábban hordottakat. A réteges öltözködésnek köszönhetően pedig egyértelműen az ősz a legmegfelelőbb évszak arra, hogy kicsit izgalmasabb szetteket állítsunk össze a legegyszerűbb darabokból is.

Ezt végiggondolva rájöttem, hogy akaratlanul is sikerült kialakítanom egy - hogy egy ma oly' divatos szóval éljek - kapszula gardróbot, legalábbis a hűvös időszak hétköznapjaira. Számomra sokkal jobb volt ez az utólagos felismerés, mint a tudatos kialakítás. A lényeg csak annyi, hogy egymással jól variálható darabokat szükséges választani, mind a fazon, mind a szín tekintetében. Habár a semleges színek a kedvenceim (fekete-fehér, natúr, barna), ősszel előtérbe kerül a burgundi és mustársárga, ezek pedig mind remekül kombinálhatók egymással.

- avagy mit tartalmaz az én alap ruhatáram -

# fekete bőrdzseki
A leginkább jellemző és legmeghatározóbb darabként említeném meg a fekete (mű)bőrdzsekit, ami az évszak elengedhetetlen kelléke számomra. Praktikus a hétköznapokon, szinte bármivel fel lehet venni - ezért is ragaszkodom ebből (is) mindig a feketéhez.


# (sötét)kék farmernadrág és fekete nadrág
Szerintem nem kell sokat magyarázni, egy kék farmerra és egy fekete nadrágra mindig szükség van. Idén a skinny, boyfriend és mom jeans fazon mellett újra kezd divatba jönni a trapéznadrág, így mindenki találhat a saját alkatának megfelelőt. Nekem a skinny vált be, hiába próbálkoztam más fazonokkal, egyszerűen ez áll jól és ezt viselem szívesen bő szabású felsőkkel is.


# rövidnadrág, harisnya
A kellemes, napsütéses őszi időjárás még számos alkalmat nyújt, hogy felvehessünk egy vastagabb, magas derekú rövidnadrágot, ami egy stílusos harisnyával párosítva igazán ízléses öltözet lehet. Hangsúlyosabb zoknival még egyedibb, vagy akár sportosabb megjelenést kölcsönözhetünk magunknak (például most én ezt néztem ki magamnak).

# farmering vagy farmerkabát
Habár én még mindig keresem a tökéletes darabot belőle, farmerkabát helyett érdemes lehet egy farmeringre beruházni, mivel hidegebb reggeleken erre még rá lehet venni a bőrdzsekit. Ez pedig az ősz egyik alapszabálya, hogy rétegesen öltözködjünk.


# kötött pulcsi, kardigán
Egy fekete, egy világos és egy színes, például burgundi és/vagy mustársárga. Sokak kedvence ilyenkor a kötött felső, bevallom, én is előszeretettel hordom őket. Mindamellett, hogy meleg és kényelmes viselet, ma már igazán divatos és csinos kialakításúakhoz lehet hozzájutni.

# fekete, fehér, egyszínű, feliratos, csíkos póló
Amennyiben egy kis színt szeretnék a hétköznapokba vinni, általában egy pólóval teszem, de ez nem annyira jellemző rám :) Ha végignézek a szekrényem tartalmán, a fekete, szürke és fehér pólók dominálnak. A (fekete-fehér) csíkos nagy kedvencem, de néha egy-egy feliratos is becsúszik.


# Vans Old Skool, chelsea boots
A fekete Vans Old Skool ma már nagyon népszerű, de nem hiába, mivel nagyon kényelmes és mutatós egyben. Hosszú- vagy rövidnadrággal is párosítható, de én simán fel szoktam venni akár szoknyával is (megjegyzés: a szoknya hosszú vacillálás után nem került bele az én őszi kapszula gardróbomba, mert nagyon ritkán hordok). Chelsea boots típusú csizma már évek óta szerepel a kívánságlistámon, szintén elég univerzális, egyszerű, belebújós és tökéletes rohangálós darab.


# plédszerű sál
Oda meg vissza vagyok a hatalmas sálakért, nincs is jobb egy hűvös reggelen, mint belebugyolálni magunkat egybe. Ráadásul annyiféleképpen hordhatók, szinte csak a képzeletünk szab határt.

# fekete táska
Egy kicsit nagyobb, pakolós táskára szerintem minden nőnek szüksége van, hogy minden beleférjen. A fekete pedig mindenhez passzol. (Apróság, de ha a bőrdzseki cipzárja például arany színű, érdemes olyan táskát választani, aminek a csatjai ehhez igazodnak.)

# karóra
Őszre egyetlen meghatározó ékszert említenék, mégpedig a karórát. Se nyakláncot, se hangsúlyosabb fülbevalót nem szeretek a sálak, magas nyakú felsők miatt hordani, a karkötők halmozását pedig érdemesebb a nyárra meghagyni. Nálam a kerek, letisztult stílus a favorit, ami tökéletes kiegészítője egy basic szettnek.

Hazudnék, ha azt mondanám, csak ennyi ruha kap helyet jelenleg a szekrényben. De ha most kellene kialakítanom egy minimalista kapszula gardróbot őszre, ennek jegyében tenném. Valamint a bejegyzés megírása újra ráébresztett arra, hogy annak ellenére, mennyire tudatos vásárlónak mondom magam, sokszor nem is lenne szükségem új ruhára.. A konklúzió részemről az, hogy most egy ideig igyekszem csak az elhasznált, tönkrement ruhákat pótolni és előtérbe helyezni azokat, amiket valamiért ritkán viselek.

(képek forrása: pinterest.com)

Mit gondoltok a kapszula gardróbról, mint koncepcióról? Nektek mi kerülne bele az őszi alap ruhatáratokba?

You May Also Like

0 megjegyzés