Do it yourself - Karkötő

by - július 30, 2012
Egy a H&M-ben vásárolt karkötőm inspirált, így készült el a most látható kiegészítő. A technikáját nem netről, vagy könyvekből szedtem, hanem én dolgoztam ki, bár hasonlóval talán lehet találkozni.


Nem sok időt és kelléket igényel. Két 1 méteres zsinórt vettem egy rövidáru boltban (összesen kb 70ft volt), valamint egy erősebb karton volt a segítségemre. Ez a zsinórhossz egy kicsit sok is magához a karkötőhöz, de az elkészítés módja miatt érdemes ekkorát vásárolni.


Egy viszonylag négyzet alakú karton közepét kivágtam és a négy oldalt minimálisan bemetszettem. Elég merev karton szükséges, különben meghajlik és úgy használhatatlan. Nem törődtem a küllemével, elég igénytelen hatást kelthet, de nehéz volt vágni és különben sem ezt fogom hordani.


Első lépésként a két zsinórt összefogjuk, pont a közepénél kettéhajtjuk és összecsomózzuk. Ezt átdugjuk a karton közepén és egy kicsit nehezebb tárgyat rögzítünk hozzá. Én kulcscsomót használtam, mert könnyen le lehet róla szedni a végén. A következő kép mutatja a kiinduló helyzetet:


A készítés lépéseit inkább képeken keresztül mutatom meg, így sokkal egyszerűbb:





A nyilak azt jelölik, hogy az azonos színű zsinórokat milyen irányban cseréljük meg. Figyelem, nagyon fontos az irány! Ha mindig ugyanarra cserélgetjük, nem lesz egybeálló karkötő. Figyelni kell még arra is, hogy a zsinórok mindig feszesek legyenek. Ezt a négy lépést kell addig ismételgetni, míg elérjük a megfelelő hosszúságot. Ezután mindössze annyira van szükség, hogy összekössük ezt a végét is, végül pedig a két véget csomózzuk össze, így kész is a karkötő.


Ha nem voltam elég érthető, nyugodtan kérdezzetek! Ha valaki elkészíti, kíváncsi lennék rá :)

You May Also Like

0 megjegyzés