Ajakápolás

by - április 22, 2012
Nem csak télen, a hideg és szeles időszakban fontos az ajkak ápolása. Nekem például pont a napokban száradt ki, húzódott és el is kezdett hámlani. Szerintem a legfontosabb dolog a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, úgyhogy most odafigyelek, hogy meglegyen a napi legalább másfél-2 liter.


Természetesen a külső hidratálás sem maradhat el, gondolok itt a különböző ajakápolókra, szőlőzsírokra. Mindig is Labellot használtam, aztán pár hete hirtelen elegem lett belőle. Nem éreztem úgy, hogy táplálná az ajkaim és a kicserepesedett számon semmit nem segített. Amit legutoljára használtam (Fruity Shine, Pink Guava), félreraktam, mert elég sok van még belőle és mivel színezett, jó lesz majd szájfény helyett. De helyette kellett valami, mert szétrepedt a szám és fontos volt, hogy már másnapra helyre jöjjön, mert fellépés volt, oda pedig elengedhetetlen a rúzs (amiről tudjuk, hogy szörnyen néz ki kiszáradt ajkakon). Ez volt három hete. Szerencsére rátaláltam az Alterra Sensitive ajakbalzsamára, ami egy nap alatt rendbe is tett.

 
Ugyebár egy natúrkozmetikumról van szó, hihetetlen jó áron, két darab van egy csomagban és így sem fizettem 600ft-ot (ugyanennyiért kapunk EGY Labellot). A csomagolás nagyon egyszerű, letisztult, így talán még jobban elhihető róla, hogy egy jól tápláló ajakbalzsamról van szó, nem pedig kenceficéről.
"Száraz ajkakra, értékes, ápoló összetevőkkel. Szintetikus színezőanyag és tartósítószermentes; szilikon-, parafin- és más ásványi anyagoktól mentes." (Ilyen értékes összetevő például a shea vaj és jojoba olaj.)


Úgy gondolom, hogy nincs színe, mert felkenve semmi nem látszik, csak hogy fényesebb tőle az ajak. Illata se sok van, olyan 'natúr' az egész, de egyáltalán nem az a gyógyszertári fajta. Elég egy rétegben felkenni, mert krémes állagú, így egyszerre felmegy a megfelelő mennyiség. Eleinte úgy tűnhet, emiatt gyorsan fogy. Nagyon lassan, fokozatosan szívódik be. Ezt akkor érzékeltem leginkább, mikor este 10kor bekentem és lefeküdtem aludni, majd hajnali 3kor felkelve még mindig éreztem, hogy a számon van. Napközben persze nem bír ennyit, de akkor lenyalom a számról, iszok vagy éppen eszek. Mégsem érzem úgy, hogy tízpercenként elő kell vennem. Nagyon örülök, hogy ilyen olcsón jutottam hozzá egy ilyen értékes ápolóhoz.

Ami még elengedhetetlen: A bőrhöz hasonlóan a szánk is igényli az elhalt bőr leradírozását. Én erre nem speciális ajakradírt használok, hanem fogmosás után átdörzsölöm a fogkefével a számat is, heti egy-két alkalommal. Valamint hetente, vagy ha kicsit már vészesebb a helyzet, akkor a szám körüli részt krémmel kenem be. Erre jól szolgál ez a pici kézkrém, mert a kis nyílás miatt könnyen fel lehet vinni.

You May Also Like

0 megjegyzés