Újdonságok a hajápolásomban

by - május 04, 2019
Mondhatni mindig is hadilábon álltam a hajam egészségével, szépségével. Alapvetően szálkásodásra hajlamos, száraz, vékonyszálú, kevés hajam van, ami a hajtöveknél hamar zsírosodik és lelapul - szóval a lehető legrosszabb kombináció. Az utóbbi időben ráadásul több negatív környezeti hatásnak (szőkítés, hajvasalás) is kitettem, ami csak még inkább rontott a helyzeten, az őszi-téli időjárásról nem is beszélve. Így valahol érthető, hogy gyorsan akartam eloltani a nagy tüzet, és - ugyan valamelyest fokozatosan, de - több újdonságot is beépítettem a hajápolási rutinomba. Ezenfelül a tavaszt egy frissítő vágással kezdtem, hogy megváljak a visszatöredezett résztől.


Vis Plantis Basil Element hajhullás elleni sampon (link)
Pár éve még egy erősebb hajhullás is megkoronázta a problémáimat, ezt megelőzendő választottam a Vis Plantis bazsalikom kivonatot tartalmazó samponját, ami ígérete szerint 4 hét használat után a hajat fényesebbé és puhább tapintásúvá varázsolja, hidratálja és erősíti a hajat, meggátolja a túlzott hajhullást és stimulálja a hajnövekedést. Az olajokon és bazsalikom kivonaton felül az INCI vége felé a tejsav is megtalálható: bőrünk mikroflórájában egyébként is jelen vannak a tejsavbaktériumok, amik tejsavat termelnek, enyhén savas pH-t eredményezve, védelmet nyújtva bizonyos kórokozók ellen. Összetevőként azonban hámlasztó hatása mellett hidratáló képességéről is ismert. A sampon gélesebb állagú, jól habzik és tisztít, nem szárítja a fejbőröm, sem a hajam, sőt már első használat után azonnal puhábbnak éreztem. A hajhullást megelőző hatását pár hét elteltével, hajmosás közben vettem észre: a szokásosnál meglepően kevesebb hajszál maradt a kádban.

L'Oreal Paris Botanicals sampon előtti olaj levendulával
Tavaly ilyenkor használtam a termékcsalád sampon-balzsam párosát, az olaj megvásárlását azonban addig halogattam, míg végül a kiárusítás darabjai között találtam meg. Az, hogy olajat kenjek a fejbőrömre, nem újdonság számomra, régen rengetegszer tettem fel ricinusolaj pakolást. A felkenés és lemosás procedúrája miatt azonban idővel elhagytam ezt a lépést a hajápolási rutinomból. Azóta helyette kókuszolajat használtam, azt viszont csak a hajvégekre. Most viszont újítani akartam, úgyhogy féláron beszereztem ezt a verziót, amit a leírás alapján a fejbőrre és az egész hajhosszra kell felvinni. Az illata ugyanolyan intenzív, mint a samponé és balzsamé. Állagra valóban olajos, de híg, így könnyű a fejbőrbe masszírozni és eloszlatni a hajvégekig. Általában egész estére fent hagyom, hogy még inkább ki tudják fejteni hatásukat a benne található különféle olajok. Ha nagyon száraz a hajvégem, szinte azonnal beszippantja az olajat, ilyenkor ide egy extra adagot még fel szoktam vinni. Szerencsére egy samponozással könnyedén kijön és nem is zsírosítja a hajtövet. A fejbőröm megnyugtatásáról sajnos nem tudok beszámolni, nálam a hidratálás volt a szempont és ezt teljesíti is, az egész hajam valóban puhább és selymesebb tőle.

Cameleo Natural Aqua hajszérum hidratáló chia kivonattal (link)
A (Delia Cosmetics) Cameleo márka újdonság volt a számomra, a termékkínálatot nézve azonban azonnal szimpatikussá vált a számomra. Olyan hajápolót kerestem, amit két hajmosás között is tudok használni anélkül, hogy elnehezítené a hajam. A pumpás kiszerelésnek köszönhetően könnyen adagolható, kinyomáskor azt hinné az ember, hogy tejszerű hajápolóról van szó, a tenyérben eloszlatva azonban érződik, hogy testesebb, szinte vajszerű állaga van. Nem is csoda a benne lévő sheavaj miatt, amit egyébként a chia olaj követ az összetevő listában. Kicsit féltem, hogy túl zsírosnak bizonyul majd, de meglepően könnyedén beszívódik és nem hagy maga után ragacsos érzetet (2-3 pumpálásnyit szoktam reggelente, fésülködés előtt a hajvégen, ritkábban az egész hajhosszon eloszlatni). Nagyon kellemes illata van, azonnal hidratálja a száraz hajvéget, mindennapi használatra egyszerűen tökéletes. Az 55 ml ellenére a kiszerelés kiadósnak bizonyul, mivel rendszeres használat mellett is igen lassan fogy.

Altapharma sörélesztő tabletta
Úgy gondolom, nem csak kívülről, hanem főként belülről van szükség a haj ápolására. Télen ugyan szedtem multivitamint, a sörélesztő tabletta napi adagja messze meghaladja annak biotin (B7-vitamin) tartalmát, ezért gondoltam, tartok egy ilyen kúrát. Sokan az ízére/szagára panaszkodnak: engem egyáltalán nem zavar, az ízét pedig teával nem is igen érezni. Ár-érték arányban kiváló, a 300 db 1200 ft, ami 100 napi adagnak felel meg, vagyis naponta 3 szemet kell bevenni. De valójában azért esett most erre a tablettásra választásom, mert a dm kapszulás verziójától az arcomon gyulladt pattanások jelentek meg és én magára a kapszula anyagára gyanakodtam, mint kiváltó ok. Szerencsére ezzel azonban ilyet nem tapasztaltam. Konkrét pozitív hatásról egyelőre nem tudok beszámolni, de szerintem a hajam hosszú távon fogja meghálálni ezt a plusz vitaminbevitelt.

Nektek milyen a hajápolási rutinotok? Mit használtok az egészséges haj érdekében?

You May Also Like

2 megjegyzés

  1. Nagyon tetszett ez a bejegyzés, bár az én hajam is gyorsan zsírosodó és lelapuló, nekem a nagymértékű hajvágás segített egy csomót, még a hajhullás is megszűnt a vágás után, viszont kissé zavaró, hogy néha másfél nap után elkezdem látni, hogy a hajam koszossá vált máris, ez pedig egy hátránya a rövidebb hajnak. :/ A hajvégeim pedig töredezésre hajlamosak, pedig nem vasalom/festem, így ezt csak inkább balzsammal előzöm meg, de ezek a tippek, amiket most adtál tetszenek! :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha hasznos volt :) Legalább egy hajvégápolót, vagy egy hajmosás előtti pakolást szerintem érdemes lenne kipróbálnod, valóban sokat tud segíteni a száraz hajon!

      Törlés