Házi prakitkák: Megfázás ellen

by - november 13, 2012
Ebben az esős, hideg időben egyre jobban oda kell figyelni, hogy mit viszünk be a szervezetünkbe, ugyanis hamar elkaphatunk valami bacit, könnyebben megfázunk. Az utóbbi napokban nem voltam teljesen jól, eléggé legyengültem, de szerencsére ennyivel meg is úsztam. Én a természetesség híve vagyok, ezért csak ritkán nyúlok gyógyszerhez, ugyebár jobb megelőzni a bajt, ennek ellenére még a multivitaminokat és társaikat se szedem. Akkor én hogyan is próbálom átvészelni ezt az időszakot?

1. Méz és fokhagyma
A fokhagyma elég sok oldalú, de legfőképpen erős baktériumölő hatásáról ismert, mely még a különböző gyógyszerekre rezisztens baktériumokat is elpusztítja, s erősíti az immunrendszert. Ugyan a fokhagymától sokan ódzkodnak, szerintem megér ennyit az egészségünk, ráadásul egy hétvégi napon nincs is probléma a másnap is tartó kellemetlen szagok miatt. A méz szintén jótékony hatású, segít a fáradtság leküzdésében, mivel gyorsan felszívódó energiaforrás, valamint segít legyőzni a már kialakult betegséget, ugyanis számos vitamint (B vitaminok, C-vitamin) és antibakteriális anyagot tartalmaz.
A kettőt én együtt szeretem a legjobban, egy evőkanál mézbe egy gerezd felaprított fokhagymát szórok és egyszerűen megeszem, kiskoromban télen rengetegszer kaptam így. A méz édes íze ellensúlyozza a fokhagyma csípősségét, érdemes kipróbálni.

2. Grapefruit
Ilyenkor már egyre kevesebb az idény gyümölcs, így előtérbe kerülnek a déligyümölcsök, citrusfélék. Nálam tavaly óta első helyen szerepel a grapefruit, mert magas a C-vitamin tartalma (egy grapefruit fedezi a felnőtt ember napi C-vitamin-szükségletét) és más értékes tápanyagokat is tartalmaz. A C-vitamin hiányomat a folyamatos fogínyvérzésből érzékeltem, de már 2 nap után meg is szüntette. Nekem egy grapefruit két alkalomra elég, egyszerre csupán egy felet eszek meg. Nem is szükséges minden nap enni, átlagban heti 2-3 alkalom bőven elég a vitaminpótlásra.

forrás: weheartit.com

3. Tea - minden mennyiségben
Egy esőben való rohangálós nap után nincs is jobb, mint egy bögre meleg tea (bár én ilyenkor amúgy is szinte egész nap csak azt iszok). Torokfájáskor ez az egyetlen, amit meg tudok inni, bár nem kimondottan gyógyteát iszok, mégis sokat segít. Alapvetően nem ízesítem, de olykor teszek a (nem forró) teába egy kis mézet.

Természetesen nem utolsó szempont a réteges, hideg időnek megfelelő öltözködés, én itthon is egy ideje már mamuszban vagyok :) Ti mivel próbáljátok túlélni ezt az időszakot?

You May Also Like

2 megjegyzés

  1. A munkanélküliség egyik apró előnye, hogy olyan sokat vagyok itthon hogy kevés az esélyem elkapni bármit is. :)

    VálaszTörlés
  2. Én is mamuszban járkálok itthon, mert a járólap elég hideg! :) A fokhagyma tényleg nagyon hatásos, én kapszula formájában is szoktam kapkodni! :)

    VálaszTörlés