Kávés szenes arcpakolás

by - október 12, 2013
Kicsit elegem lett a különböző bolti arcmaszkokból, mert ha még segítettek is a pattanások és mitesszerek eltüntetésében, vagy az összetevőkkel nem voltam igazán elégedett, vagy a kiszerelés bosszantott. Ezért úgy döntöttem, keresek egy olyan arcmaszkot, amihez a hozzávalók itthon is megtalálhatók és könnyen el is készíthető. A házilag elkészített dolgoknál természetesen nem utolsó szempont, hogy anyagilag jobban kijövünk, a hangsúly nálam még is azon volt, hogy pontosan tudom, mi is van benne - így biztos, hogy nem tartalmaz pluszban hozzáadott színezéket és tartósítószert, illatanyagot. Persze az itthon megtalálható hozzávalók sem biotermékek, de ezeket akkor is bátrabban kenem az arcmora, mint bármi mást.


Hozzávalók:
  • 1 darab széntabletta: Nem nagyon akarok belemenni az aktív szén mechanizmusába, elég annyit tudni, hogy a sok pórus miatt nagy a felülete, így könnyen adszorbeálja a megkötendő anyagokat, segítve a bőr méregtelenítését.
  • 1 teáskanál méz: A méz megköti a nedvességet, ezzel feszessé, rugalmassá teszi a bőrt, de fontos a fertőtlenítő, baktériumölő hatása is. Hidratáló hatású, valamint a benne található vitaminok táplálják a bőrt.
  • 1 teáskanál joghurt: A benne található pre- és probiotikumok kiválóan segítenek a pattanásoktól az öregedésig vagy a bőr puhaságától a dehidratáltságig.
  • 1 kanál kávé: A kávé salaktalanít és élénkíti a véráramlást (a benne lévő koffein serkenti a vérkeringést) és tonizáló hatása van a bőrre.

A széntablettát egy nagyon kevés (tényleg csak egy nagyon pici, különben túl híg lesz a maszk állaga) langyos vízben feloldjuk (én ilyenkor állni szoktam hagyni bő negyed órát, így sokkal könnyebben feloldódik). Ezután hozzáadjuk a joghurtot, a mézet és az őrölt kávét is, amit a kávéfőzéshez használt kúpos kanállal szoktam kimérni. Jó alaposan összekeverjük és az előre megtisztított arcbőrre felvisszük. Én 20-30 percet szoktam várni, addigra szinte teljesen meg is szárad a pakolás. Ekkor picit benedvesítem a kezem és elkezdem körkörös mozdulatokkal átmasszírozni a bőröm - ilyenkor még egy durvább arcradírként is funkcionál. Aki túl durvának tartja, az csak simán mossa le bő vízzel, nekem kifejezetten jól szokott még esni ez a lépés. Konkrétan a kávé illata elég sokáig érződik még az arcbőrön, ez valakit zavarhat. Egyébként hajmosás előtt ajánlom ezt a procedúrát, mert ha alaposan kikenjük az arcélekig, hajlamos belemászni a hajba és onnan már csak a hajmosás szedi ki.


A lényeg pedig a hatása, ugyebár. Először is megjegyezném, hogy kipirosodhat a bőr, de ez nálam nem járt semmilyen egyéb mellékhatással, első alkalommal történt ilyen és a lemosás után nem sokkal el is tűnt. Használat után a bőröm minimálisan feszült is, de hihetetlen sima lett és egy óra elteltével csak azt vettem észre, mennyire egységes a bőrtónusom. Amikor hetente használtam nem lett egy darab pattanásom se (még 'azokat a napokat' megelőző héten se, pedig akkor szokott jellemzően lenni). A mitesszereket is halványítja, a mélyeket persze nem szedi ki teljesen, de ezután sokkal könnyebben 'hozzájuk juthatunk'. Még nem találkoztam olyan bolti kencével, amelyik többet tudna nála, így nálam ő lett a nagybetűs arcmaszk.

Nekem ez az adag egy alkalomra bőven elég, egy kevés szokott maradni, azt kipróbáltam testradírként és azt kell, hogy mondjam, új testradírt sem valószínű, hogy vennem kell. Nem csak, hogy fantasztikusan radíroz, egy élmény vele zuhanyozni (kivéve, hogy minden tiszta fekete lesz), ráadásul még a narancsbőr (cellulitisz) ellen is jó a kávétartalma miatt. (Egyébként azóta, ha éppen nem készítek pakolást, egy kis kávézaccot kiveszek a kávéfőzőből és azzal radírozom át a testem.)

Ti szeretitek az ilyen házi praktikákat? Hogy tetszik ez a pakolás?

You May Also Like

0 megjegyzés