Hajápolás - az egészséges, szebb hajért

by - október 16, 2016
A hajamnak egy nagyon rossz időszakán vagyok túl remélhetőleg, ezért most szeretném veletek megosztani, mi is segített, hogy helyrejöjjön ez a kellemetlen állapot. Kezdeném ott, hogy eleinte hormonális és/vagy stressz alapú problémára gyanakodtam a hajhullás miatt, amivel azonban nem voltam orvosnál, ugyanis idővel szerencsére elmúlt. Aztán láttam, mennyire tönkre vannak menve a hajszálaim - de nem a szokásos töredezettség jelentkezett, hanem egyszerűen kezelhetetlen és száraz volt az egész. Akkor realizáltam, hogy egy régebben használt sampon lehet a hibás, ami annyira kiszárította a fejbőrömet, hogy sebesre vakartam és úgy tűnik, a hajszálaimat sem kímélte.


Az első lépés az volt, hogy megtaláljam azt a sampon-balzsam párost, ami nem szárítja tovább a hajamat, sőt esetleg némi ápolást is nyújt. Így visszatértem egy régi kedvencemhez, a BALEA barna hajra való termékcsaládhoz - amiből egyébként egy ideig a sampont sajnos nem lehetett kapni, ezért is kezdtem kísérletezni, más termékeket kipróbálni. A sampon megfelelően tisztít, ráadásul a barna pigmenteknek köszönhetően szebbé, fényesebbé varázsolja a hajat. A balzsamtól pedig már azonnal, kiöblítés után kifésülhetőbbé, érezhetően puhábbá válnak a hajvégeim.

Önmagában azonban ezt nem tartottam elegendőnek és mindenképp szerettem volna valamilyen olajat beépíteni a rutinomba. A ricinusolajra mostanában képtelen voltam rávenni magam a macera miatt, ezért végre beszereztem egy tégely finomítatlan kókuszolajat. Választásom a saját márkás dmBIO extra szűz kókuszzsírra esett, amit egyébként a főzéshez szükséges termékek között lehet megtalálni. Mivel szobahőmérsékleten folyóssá válik, nem okoz gondot az ujjaimmal belemasszírozni a fejbőrbe, majd eloszlatni az egész hajhosszon. Egy éjszakára szoktam fent hagyni, ez idő alatt bőven van ideje kifejteni ápoló hatását. Szerencsére könnyű kimosni is (nem szükséges kétszer samponozni), finom az illata és valóban táplálja a hajat.

Az egyedülálló Biogenina hatóanyag-tartalmú TRICOVEL kapszula tesztelési lehetősége nem is jöhetett volna jobbkor! A Biogenina komplex poliamint, kálcium-pantotenátot (B5-vitamint) és biotint (B7-vitamint) foglal magába. Emellett a Tricovel folsavat, B6-vitamint, valamint esszenciális aminosavat, metionint tartalmaz. Továbbá réz, E-vitamin, C-vitamin és cink összetevőket, melyek hozzájárulnak a sejtek, így a haj oxidatív stressz elleni védelméhez. Mivel túl vagyok az ajánlott két hónapos kúrán, nyugodtan elmondhatom, hogy nagyban hozzájárult a hajam állapotának normalizálásához. Nem hullik csomókban a hajam és mintha valamivel gyorsabban is nőne.

Úgyhogy ezeknek a termékeknek köszönhetően a hajtövemnél a frissen nőtt rész sokkal puhább és egészségesebb. A hajvégemen ugyan csak egy frissítő vágás segíthet, már így is sokkal kezelhetőbb és szebb az összkép, pár hónappal ezelőtti képekhez viszonyítva pedig tényleg látványos a különbség a mostani és akkori állapot között.

Nektek milyen a hajápolási rutinotok? Mit használtok az egészséges haj érdekében?

You May Also Like

2 megjegyzés

  1. Nekem kicsit másabb termékek váltak be. (-: Egyszer jártam így, hogy nagyon elkezdett hullani a hajam, akkor a Dr. Immun hajszeszt vásároltam meg, és csodákat tett! A hajhullást is megállította, és elkezdett nőni tőle a sok új hajszál. Később kémiai hajfestékkel sikerült tönkretenni a hajam, pedig fenékig ért már. Vállig érőre vágtuk, és megfogadtam, hogy soha többé festék! Dehát, milyen az ember lánya.. Mire két év alatt lenőtt az egész, megint meguntam a barna hajamat, és vettem egy festéket, de kiderült, hogy allergiás lettem rá. Később olvastam a henna csodás hatásairól, így belevágtam a dologba. Lassan három éve használom, és még mindig azt mondom, hogy csodaszer! A hajszínemen nem annyira látszik, mivel sötétbarna, de rendkívül fényes, és gyorsan nő tőle, már mgint fenékig ér. (-: Sajnos nálam sem a kókuszzsír sem a ricinusolaj nem vált be, pedig hűségesen próbálkoztam velük még a hennázás előtt. Csak elzsírosították a hajam, és olyan fénytelen volt.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, (sajnos) nincs olyan termék, ami egyformán válna be mindenkinek. A hennát már régóta szeretném kipróbálni, nem is tudom, eddig miért nem vetemedtem rá :)

      Törlés